Logo Vitamine in Azienda

Acceleration programmes for enterprises based in the Appennines

Fondazione Edoardo Garrone è impegnata, ormai da diversi anni, in un’opera di rilancio e rivitalizzazione della montagna italiana, con particolare riguardo al contesto appenninico.

Dopo la fortunata sperimentazione di un primo modello di accompagnamento rivolto agli aspiranti giovani imprenditori della montagna (campus ReStartApp® e ReStartAlp®), il “Progetto Appennino®”, un più ampio progetto dedicato allo sviluppo sostenibile degli appennini, punta non solo sulla nascita di nuove imprese ma anche sul consolidamento di quelle esistenti, sulla messa in rete di risorse, opportunità, strumenti e competenze e sul coinvolgimento di tutte le dimensioni della comunità per la creazione di progetti condivisi di rilancio e valorizzazione del territorio.

In 2018 Fondazione Edoardo Garrone successfully implemented for the first time its enterprise acceleration programmes for young enterprises in the Apennine areas. In that year, thanks to ReStartApp per il centro Italia (ReStartApp for Central Italy), 8 businesses from the Lazio, Marche, and Umbria regions had the opportunity to strengthen their business and managerial skills.

As part of Progetto Appennino, Vitamine in azienda (Company vitamins) joined the networking workshop targeted at enterprises Imprese in rete (Networked enterprises) and the long-established project ReStartApp, a start-up incubator for young aspiring entrepreneurs based in mountain areas. The outcome is an integrated, flexible, individualised system of education and training tools aimed at relaunching the local economy.

Join us!

the programme

This is a free-of-charge, individualised programme offering guidance, consultancy, and coaching to businesses based in the Apennine region. The programme includes 7 dedicated meetings led by a consultant, during which every single company will be able to discuss issues related to business management and development.

The programme also includes 3 training and sharing days open to all selected enterprises.

The objectives

Strengthening managerial and business skills in order to maximise the Company’s performance and solve organisational and management issues.
The final goal of the programme is thus the acceleration of the enterprises involved by means of an ad-hoc “treatment” focusing on the current needs of the entrepreneurs.

Consultancy is provided on:

The target

Small and medium-sized enterprises based in the Umbria and Marche region Apennines, preferably run by young entrepreneurs under the age of 40.

Come partecipare

Le imprese interessate dovranno presentare la propria candidatura compilando il form online entro e non oltre i termini indicati dal bando.

Ogni anno Fondazione Edoardo Garrone lancia una call per scegliere il territorio che ospiterà il Progetto Appennino. Il campus di incubazione – ReStartApp – e i progetti di accelerazione – Vitamine in azienda – e reti d’impresa – Imprese in rete – saranno avviati sul territorio con apposito bando.

Seguite i nostri canali social, la nostra newsletter e la pagina Bandi per non perdere nessun aggiornamento!

Find out more about the Project